-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2669 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

دبير آموزش و پرورش هستم . طبق بخشنامهء وزارتي , دانش آموز دو نوع نمره دارد: يكي كلاسي وديگي امتحاني . دو نوع نمره جمع مي شود و حاصلش نمرهء نهايي او محسوب مي شود. گاهي اين عمل موجب مي شوددانش آموز مردود شود, در عين اين كه در امتحان نمرهء قبولي را گرفته است , مثلاً هشت نمرهء كلاسي دارد و ده نمره ءامتحاني . جمع اين دو هيجده است و نتيجهء نُه است . بعضي از همكاران و مسئولان مي گويند با سرنوشت دانش آموزبازي نشود و بايد به او نمرهء قبولي داد.

نمي دانم چه كار كنم ؟ آيا بايد كمكش كرد تا قبول شود يا طبق مقررات عمل نمود و مردودش كرد؟ مستدعي است مرا كمك كنيد و از بلا تكليفي نجاتم دهيد.

برادر عزيز و گرامي ! از اين كه با ما مكاتبه كرده و مشكل خود را با ما در ميان گذاشتيد سپاسگزاريم .

از اين كه فردي مقرراتي و عامل به ضوابط و قوانين هستيد, جاي قدرداني و تقدير است . بايد از خداوند متعال به خاطر چنين خصلت ارزنده اي سپاسگزار بوده و از او بخواهيم ما را در اين گونه كارهاي با ارزش ثابت قدم نگه دارد.از نظر قانوني نمره در اختيار معلم است و هيچ مقامي نمي تواند او را در اين امر تهديد يا سرزنش بكند.

گفتني است : گاهي بايد خود معلم مصلحت واقعي را در نظر بگيرد و طبق آن عمل كند.

اگر با دادن نيم نمره يا يك نمره مي توانن بار سنگين هزينهء تحصيلي را از دوش خانواده اي به خصوص خانواده ءفقير برداشت و دانش آموزي را از افسردگي و هدر دادن عمر گران مايه نجات داد, دادن نمره طبق صلاحديد معلم منعي ندارد. چون مصلحت چنين اقتضا مي كند.

البته بهتر است دانش آموز و خانواده اش را از اين امر با خبر سازد تا دانش آموز تشويق شده و در سال هاي آينده در كلاس كوشا شود و خانواده هم متوجه فرزند خود شده , او را زير نظر بگيرد.

براي اين كه دچار عذاب وجدان نشود, مي تواند طبق صلاحديد به نمرات دانش آموزان فعّال اضافه نمايد تاتفاوت دانش آموز فعال و غير فعال رعايت گردد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.